ایلان ماسک با ظرف یکبار مصرف شیرینی به هتل براندو در تاهیتی سفر کرد

پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. از نظر فنی، یک بشقاب ظرف یکبار مصرف شیرینی ساخته شده از کاغذ، زیست تخریب پذیر است. اما این بدان معنا نیست که در توده کمپوست حیاط خلوت شما خراب می شود.

صفحات کاغذی از خمیر چوب ساخته می شوند که یک ماده طبیعی است. با این حال، آنها اغلب با پلاستیک یا موم پوشانده می شوند تا در برابر آب مقاوم شوند. این پوشش باعث می شود آنها غیر قابل بازیافت و کمپوست شوند.

بنابراین، اگر در مهمانی بعدی خود از بشقاب های کاغذی استفاده می کنید، حتما بسته بندی را بررسی کنید تا ببینید آیا روکش شده اند یا خیر.
باز هم پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. صفحات کاغذی را می توان بازیافت کرد، اما تنها در صورتی که با پلاستیک یا موم پوشش داده نشده باشند.

همچنین، اکثر کارخانه‌های بازیافت، صفحات کاغذی را در صورت کثیف بودن، بازیافت نمی‌کنند، بنابراین باید قبل از انداختن آن‌ها در سطل بازیافت، بقایای مواد غذایی را تمیز کنید. این تا حدودی راحتی استفاده از صفحات کاغذی را نفی می کند.

فقط به این دلیل که صفحات کاغذی زیست تخریب پذیر هستند به این معنی نیست که برای محیط زیست خوب هستند. در واقع، صفحات کاغذی دارای ردپای کربن نسبتاً بزرگی هستند.

ساخت بشقاب کاغذی انرژی و آب زیادی مصرف می کند. و هنگامی که بشقاب ها دور ریخته می شوند، اغلب به محل های دفن زباله ختم می شوند (به دلیل مشکلات بازیافت در زمان کثیف)، جایی که سال ها طول می کشد تا خراب شوند.

همچنین، مواد شیمیایی مبتنی بر کلر که برای سفید کردن صفحات کاغذی سفید استفاده می شود، می تواند برای موجودات زنده خطرناک باشد.
صفحات بامبو: بامبو یک ماده پایدار است که زیست تخریب پذیر و کمپوست پذیر است. بشقاب‌های بامبو اغلب از بشقاب‌های کاغذی محکم‌تر هستند، بنابراین برای غذاهای سنگین‌تر یا گرم‌تر عالی هستند.