با خوراک ماهی تیلاپیا بهترین غذاها را در مصر پخت می کنند

همچنین نشان داد که خوراک ماهی تیلاپیا ها ترجیح دقیقی برای کل رژیم غذایی نسبت به اسیدهای آمینه متعادل دارند.

همچنین، تحقیقات انجام شده بر روی خود انتخابی جیره‌ها در ماهی پوزه تیز (Diplodus puntazzo) و کف سنگالی (Solea senegalensis) نشان داد که این گونه‌ها مواد مغذی را با توجه به نیازهای غذایی خود انتخاب می‌کنند.

به گفته داسیلوا و همکارانش ارائه یک انتخاب آزادانه به حیوانات، که بیولوژیکی ترین و معتدل ترین راه برای تهیه غذا برای ماهی ها در نظر گرفته می شود، مزایای بی شماری دارد.

با گذشت زمان، ماهی ها می توانند یاد بگیرند که خوراک های خاصی را با توجه به نیازهای تغذیه ای خود انتخاب کنند و همچنین خود تغذیه کنند.

به همین ترتیب، زمانی که ماهی به هدف خود از مصرف هر ماده غذایی خاص رسید، غلظت بهینه مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و تولیدمثل مناسب را برای بدن خود فراهم می کند.

به طور کلی، گرسنگی واکنش رفتاری تغذیه ماهی را تحریک می کند. هنگامی که غذا در دسترس باشد، ماهی ممکن است ابتدا با سرعت بیشتری تغذیه کند و به آرامی کاهش یابد یا با کاهش تدریجی اشتها متوقف شود.

رفتار تغذیه علیرغم تأثیرپذیری از عوامل درونی، به شدت تحت تأثیر عوامل اکولوژیکی یا بیرونی است در زیر، ما برخی از این عوامل محیطی را که بر مصرف غذا و رفتارهای تغذیه در ماهی تأثیر می‌گذارند، برجسته می‌کنیم.

استرس به عنوان اختلال مکانیسم های فیزیولوژیکی یا بیولوژیکی ناشی از عوامل داخلی و خارجی تعریف شده است که عموماً به عنوان عوامل استرس زا شناخته می شوند.

اینها باعث ایجاد آب مروارید از واکنش‌های رفتاری و بیولوژیکی مداوم می‌شوند که در آن یک موجود زنده تلاش می‌کند تا هموستاز را دوباره برقرار کند و در نتیجه تهدید را ناتوان می‌کند.