در هند از عرق نعنا اصل برای رشد موهای بهتر استفاده می شود

نعناع فلفلی و عرق نعنا اصل طعم دهنده محبوب آدامس، خمیر دندان و چای نیز برای تسکین ناراحتی معده یا کمک به هضم غذا استفاده می شود.

اثر آرام بخش و بی حس کننده دارد و اغلب برای درمان سردرد، تحریک پوست، حالت تهوع، اسهال، دردهای قاعدگی، نفخ شکم و اضطراب مرتبط با افسردگی استفاده می شود.

همچنین یکی از مواد تشکیل دهنده مالش قفسه سینه است که برای درمان علائم سرماخوردگی استفاده می شود. در لوله‌های آزمایش، نعناع برخی از انواع باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها را از بین می‌برد که نشان می‌دهد.

ممکن است خواص ضدباکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی داشته باشد. منتول و متیل سالیسیلات، مواد اصلی موجود در نعناع، دارای اثرات ضد اسپاسم بوده و اثرات آرام بخشی بر دستگاه گوارش دارند.

نعناع ماهیچه های معده را آرام می کند و جریان صفرا را که بدن برای هضم چربی ها از آن استفاده می کند، بهبود می بخشد. در نتیجه غذا با سرعت بیشتری از معده عبور می کند.

چندین مطالعه نشان داده اند که کپسول های نعناع فلفلی با پوشش روده می توانند به درمان علائم IBS از جمله درد، نفخ، گاز و اسهال کمک کنند.

با این حال، چند مطالعه هیچ تاثیری را نشان نداده اند. یک مطالعه 57 فرد مبتلا به IBS را که دو بار در روز به مدت 4 هفته کپسول نعناع فلفلی با پوشش روده یا دارونما دریافت کردند.

مورد بررسی قرار گرفت. از بین افرادی که نعناع مصرف کردند، 75 درصد علائم IBS را کاهش دادند. مطالعه دیگری که کپسول های روغن نعناع با پوشش روده را با دارونما در کودکان مبتلا به IBS مقایسه کرد.

نسبت به افرادی که دارونما مصرف کردند، اتساع شکم، دفعات مدفوع و نفخ کمتری داشتند. نزدیک به 80 درصد از بیمارانی که نعناع مصرف کردند، درد شکمی را نیز کاهش دادند.