سرکه خرما طبیعی را می توان به عنوان رنگ لاک استفاده کرد

سرکه بالزامیک خرما بهترین دوست جدید تخته پنیر شماست. سرکه خرما طبیعی چاشنی غلیظ و غنی برای پنیر آبی ایتالیایی مانند گورگونزولا عالی است.

مقدار کمی از لعاب بالزامیک خرما را برای میان وعده یا پیش غذا روی پنیر بز خامه ای بپاشید یا با سالاد موشک یا با تکه های نان تازه و خرد شده سرو کنید.

سرکه همچنین شریک بسیار خوبی برای میوه های تازه و آجیل و حتی دسرهایی مانند پاناکوتا یا چیزکیک است. شما می توانید از این سرکه خوشمزه برای سس سالاد و طعم دادن استفاده کنید اما آن را در غذاهای پخته نیز امتحان کنید.

سرکه بالزامیک خرما با حفظ عطر و طعم غلیظ مرغ، گوشت و ماهی، به سبزی‌ها تندی می‌بخشد. برخی از ایتالیایی ها حتی سرکه بالزامیک را به عنوان یک مقوی که گاهی با کمی آب دم کرده است، برمی گردانند.

به عنوان پایه ای برای سس های سالاد سزار، سس های گوجه فرنگی و حتی دسرهایی مانند بستنی یا پنیر کممبر ایده آل است. همچنین در ماریناد برای گوشت قرمز یا شکار و سبزیجات کبابی، گوشت یا غذاهای دریایی مانند شاه میگو مناسب است.

وقتی می گویم می توانید آن چیزها را روی هر چیزی قرار دهید، شوخی نمی کنم. مانند پلی زیبا بین شیرینی و خوش طعم، تند و ملایم، می توانید آن را روی انواع غذاها بپاشید. برای سبزیجات سرخ شده و سالاد و سبزیجات بوداده به خصوص گل کلم عالی است.

خرما سرشار از قند میوه (فروکتوز) است و با ترکیب آن با بالزامیک، میزان قند آن غلیظ تر می شود. به همین دلیل است که آنها نیازی به شکر اضافه ندارند. نگران نباشید؛ فروکتوز سالم ترین قندی است که می توانید پیدا کنید زیرا قند میوه است.