فردی با مصرف کالری شیره خرما و انگور سرطان را شکست داد

شیره خرما عمدتاً از نخل خرما استخراج می شود. برگ‌ها و ساقه‌های بالای ساقه درخت قبل از جمع‌آوری شیره تا انتهای آگراهایان تمیز می‌شوند. کالری شیره خرما بسیار کم می باشد.

قسمت نرم ساقه را با یک چاقوی تیز یا سوهان جدا می کنند. پس از هفت تا هشت روز دوباره تمیز یا تراشیده می شود. در قسمت تمیز شده، سوراخ های کوچکی ایجاد می شود و لوله های بامبو دفن می شوند.

به طوری که آب می تواند در لوله خارج شود. سپس دو تیرک در دو طرف لوله ای که برای آویزان گلدان های سفالی استفاده می شود، دفن می شود.

طناب مانع در گلدان به دو قطب بسته شده و در امتداد لوله آویزان می شود تا شیره مستقیماً از طریق لوله به داخل گلدان جریان یابد.

شیره بر اساس مدت زمان آبگیری به سه قسمت شیره جیران، دوکات و جهرا تقسیم می شود. آب میوه ای که در شب اول موجود است را بگیرید.

کالری شیره انگور بسیار پایین می باشد و همه افراد متقاضی آن هستند.

به این ترتیب شیره ای که در روز دوم و سوم موجود است، شیره دوکات و جهارا نامیده می شود. مقدار شیره خرما بستگی به آب و هوا دارد.

شیره خرما

اگر هوا سرد و تمیز باشد، شیره بیشتر است. اگرچه آبمیوه گیری از ماه نوامبر شروع می شود، اما بیشترین مقدار آب میوه در ژانویه موجود است.

کالری سوهان را می توان به افرادی که لاغر هستند و قصد اضافه وزن دارند توصیه نمود.

کسانی که شیره خرما را جمع آوری می کنند و درختان را قطع می کنند گانچی نامیده می شوند. این افراد هر روز صبح آب میوه را جمع می کنند و در قابلمه می آورند.

سپس آب آن صاف می شود. آب صاف شده را در یک قالب یا تابه بزرگ یا تافالا ریخته و به آن سوخت می دهند. به این ترتیب با ادامه سوزاندن آب غلیظ تر می شود.

اگر متراکم تر باشد به آن ملاس جولا می گویند. علاوه بر این با این ملاس غلیظ اشکال مختلف پاتالیگور درست می شود. با توجه به نوع ملاس، این ملاس به ملاس جولا، داناگور، پاتالیگور و چیتاگور تقسیم می شود. شیره خرما و ملاس بسیار خوشمزه است.

از این ملاس برای تهیه انواع کیک یا غذاهای سنتی در کشور ما استفاده می شود که طعم و بوی آن بی نظیر است. برخی از غذاها واپاپیتا، پاییز، خیر، دودهچیتویپیتا، دودپولیپیتا، پیتا نخل، ملاس جیلاپی، سمای، شربت، چای ملاس و غیره هستند.

با این حال، بهترین غذایی که با این ملاس در بنگلادش تهیه می شود، کیک بخارپز است. به محض اینکه شالیزار جدید در خانه کشاورز رشد کرد، پیتای بخارپز با آن برنج درست می‌شود.

همانطور که می دانید کالری کلوچه خرمایی بسیار پایین است و طرفداران بسیاری را دارا می باشد.

نشستن کنار تنور در یک صبح مه آلود یا در یک شب سرد مانند خوردن کیک بخار پز در دست مادرت بهترین عشق دنیاست. علاوه بر این، در زمستان یک مغازه کوچک باپا پیتا در کوچه پس کوچه های شهر راه اندازی می شود که مردم شهر نیز هوس های خود را از آنجا ارضا می کنند. این ملاس به همان اندازه که مغذی است خوشمزه است. برخی از مواد مغذی مهم برجسته شده است.

  • منابع:
    1. Tale of Date Molasses
  • تبلیغات: 
    1. لامپ ال ای دی که سوسک ها را می کشد
    2. یافتن جسد پیر مرد صد ساله در بشکه
    3. ماهی گران قیمتی که با طلا برابری می کند!
    4. خطر انفجار رنگ مو در انبار آمریکا!