فروش رنگ مو مارال مردانه پیرزنی را میلیاردر کرد

برای محدود کردن سمیت پوستی رنگ مو مارال مردانه مو باید از دستکش استفاده کرد. بسیاری از مطالعات تحقیقاتی استفاده از دستکش را برای کاهش واکنش های پوستی ناشی از رنگ مو، به ویژه از رنگ هایی که حاوی PPD هستند، ارزیابی کرده اند.
یک مطالعه نشان داد که دستکش های نیتریل به وضوح بهتر از دستکش های لاستیکی طبیعی، پلی اتیلن و وینیل هستند. دستکش های یکبار مصرف هرگز نباید دوباره استفاده شوند. پوشیدن دستکش از پوست سر، گردن، پیشانی، گوش ها و پلک ها محافظت نمی کند.
برخی از ترکیبات موجود در رنگ مو مشکوک به ایجاد سرطان هستند، اما در حال حاضر هیچ مطالعه انسانی به خوبی انجام نشده است که خطر قطعی و افزایش سرطان را نشان دهد.
مصرف ناخواسته رنگ توسط کودکان معمولاً شامل مقادیر کمی است. رنگ موی موقت، مانند رنگ مورد استفاده در هالووین، فقط باید باعث تحریک جزئی دهان، مقداری حالت تهوع و شاید مقداری استفراغ شود.
سمیت با رنگهای نیمه دائمی و دائمی به دلیل مواد قلیایی و اکسید کننده آنها افزایش می یابد. سوزش شدیدتر دهان، گلو و معده قابل انتظار است و احتمال استفراغ شدیدتر نیز وجود دارد.
بسته به محصول، سوختگی شیمیایی امکان پذیر است. حتی مقادیر کمی از محصولات با واسطه های اولیه مانند PPD می تواند باعث واکنش های آلرژیک تهدید کننده زندگی از جمله تورم زبان و گلو و مشکل در تنفس شود.
اگر یک محصول رنگ موقت وارد چشم شود، انتظار می رود که باعث تحریک جزئی شود. آسیب بیشتر با رنگ های نیمه دائمی و دائمی امکان پذیر است.
سازمان غذا و داروی آمریکا صدمات چشمی از جمله نابینایی ناشی از رنگ موی دائمی را گزارش می کند. این محصولات هرگز نباید برای رنگ کردن ابرو یا مژه استفاده شوند.