فریم عینک طبی ریبن بیماری چشم را درمان می کند

عینک که به عنوان فریم عینک طبی ریبن نیز شناخته می‌شود، عینک بینایی با عدسی‌هایی (شفاف یا رنگی) است که در چارچوبی قرار می‌گیرد.

که آنها را در مقابل چشمان شخص قرار می‌دهد و معمولاً از یک پل روی بینی و بازوهای لولایی معروف به شقیقه‌ها یا قطعات شقیقه‌ای استفاده می‌کنند. که روی گوش قرار می گیرند.

عینک معمولاً برای اصلاح بینایی استفاده می شود، مانند عینک مطالعه و عینک برای نزدیک بینی. با این حال، بدون لنزهای تخصصی، گاهی اوقات از آنها برای اهداف زیبایی استفاده می شود.

عینک ایمنی برای کارگران ساختمانی یا تکنسین های آزمایشگاهی از چشم در برابر زباله های پرنده محافظت می کند. این عینک ممکن است در کناره های چشم و همچنین در لنزها محافظت داشته باشد.

برخی از انواع عینک ایمنی برای محافظت در برابر نور یا تشعشع مرئی و نزدیک به مرئی استفاده می شود. عینک برای محافظت از چشم در برخی ورزش ها مانند اسکواش استفاده می شود.

استفاده کنندگان از عینک ممکن است از بند برای جلوگیری از افتادن عینک استفاده کنند. استفاده کنندگان از عینکی که فقط بخشی از زمان استفاده می شود.

ممکن است عینک را به طناب دور گردنشان وصل کنند تا از گم شدن و شکستن عینک جلوگیری شود. از دست دادن عینک برای کسانی که در این شرایط کار می کنند مضر است.

عینک آفتابی دید بهتری را در نور روز روشن می کند و ممکن است از چشم فرد در برابر آسیب ناشی از سطوح بیش از حد نور ماوراء بنفش محافظت کند. لنزهای معمولی عینک آفتابی برای محافظت در برابر نور شدید رنگی یا پلاریزه شده اند تا تابش خیره کننده را از بین ببرند.

عینک های فتوکرومیک در شرایط تاریک یا داخل خانه سیاه یا کم رنگ می شوند، اما در تماس با نور ماوراء بنفش به عینک آفتابی تبدیل می شوند.

از عینک های تخصصی ممکن است برای مشاهده اطلاعات بصری خاص استفاده شود، به عنوان مثال، عینک های سه بعدی برای فیلم های سه بعدی گاهی اوقات عینک صرفاً برای اهداف مد یا زیبایی شناسی استفاده می شود.