قیر 60-70 مظروف موجب مرگ بسیاری حشرات در حال انقراض شد

محدودیت هایی برای ارزیابی قرار گرفتن در معرض کارگران وجود دارد که به ویژه با مترولوژی جو و همچنین اندازه شناسی پوست مرتبط است.

در میان ترکیبات شناسایی شده در قیر 60-70 مظروف و انتشار آنها، برخی از آنها توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان به عنوان سرطان زا طبقه بندی شده.

در غیاب هماهنگی در سطح ملی و بین‌المللی، ANSES اجرای سیستماتیک دو روش را برای توصیف مواجهه کارگران با انتشار قیر تشویق می‌کند.

یکی جهانی در یک رویکرد پیشگیرانه برای کاهش مواجهه و دیگری خاص در یک فرآیند تحقیقات پزشکی. علاوه بر این، بنزو پیرن، که به عنوان ردیاب تاریخی خطر سرطان‌زایی اندازه‌گیری شده در انتشار بایندر قیر در نظر گرفته می‌شود.

دیگر تنها ردیاب مرتبط نیست: بنابراین ANSES در حال فرمول‌بندی توصیه‌های تحقیقاتی در مورد نظارت بر سایر ترکیبات به منظور درک بهتر خطر سلامتی

IARC همچنین قرار گرفتن در معرض قیرهای اکسید شده و انتشار آنها در حین کار ضد آب را به عنوان یک سرطان‌زای احتمالی برای انسان و قرار گرفتن در معرض قیر و انتشار آن‌ها در حین آسفالت‌گذاری یا در حین اجرای روسازی به‌عنوان سرطان‌زا طبقه‌بندی کرده است.

فراتر از پتانسیل سرطان زایی محصولات قیر و انتشار آنها، مطالعات اپیدمیولوژیک وجود اثرات تنفسی را نشان داده است که با قرار گرفتن در معرض کارگران مرتبط است. اثرات قلبی عروقی و ایمونوتوکسیک نیز مشکوک است.

همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که کارگران در معرض عوامل خطر دیگری قرار دارند که به طور بالقوه مسئول تأثیرات بر سلامت آنها هستند.

برای تأثیرات روی پوست، ANSES تأکید می‌کند که در وضعیت دانش کنونی، نمی‌توان نتیجه‌گیری قطعی در مورد وجود یا عدم خطر ابتلا به سرطان پوست در کارگران در معرض خطر ایجاد کرد.