لوله پلیکا قم دارای خاصیت جذب انرژی منفی می باشد

این لوله پلیکا قم بیشتر در تامین آب مورد استفاده قرار می گیرند. آنها به خوبی برای فشار مناسب هستند و به دلیل ضخامتشان می توانند بار خارجی را تحمل کنند. لوله ها در ساخت، چیدمان و اتصال آسان هستند.

این لوله ها به روش ریخته گری عمودی در قالب های ماسه ای، ریخته گری افقی در قالب های ماسه ای و ریخته گری گریز از مرکز تولید می شوند.

لوله های CI وزن سنگینی دارند. بنابراین حمل و نقل پرهزینه تر است و برای مکان های غیر قابل دسترس مناسب نیستند. به دلیل وزن زیاد، اینها معمولاً در طول کوتاه ساخته می شوند.

این امر هزینه طرح و اتصال را افزایش می دهد. لوله های ریخته گری عمودی CI کیفیت چندان خوبی ندارند و می توان آنها را با لوله های ریخته گری گریز از مرکز جایگزین کرد.

این لوله ها به طور گسترده برای تامین آب مورد استفاده قرار می گیرند. آنها برای خطوط لوله های طولانی با فشار بالا مناسب هستند و عملکرد رضایت بخشی را در طول سرویس ارائه می دهند.

این لوله ها خواص مکانیکی بسیار خوبی دارند و برای جوشکاری مناسب هستند. طول لوله ها بیش از دو برابر طول لوله های CI ساخته شده است.

که باعث صرفه جویی در حمل و نقل، طرح لوله و هزینه اتصال می شود. حداقل آسیب به لوله ها در حمل و نقل وجود دارد. لوله های سبک وزن برای خطوط لوله با قطر بزرگ استفاده می شود.

این لوله ها وزن سبکی دارند و حمل و نقل و چیدمان آسانی دارند. سطح داخلی صافی دارند و تحت تأثیر خوردگی (زنگ) قرار نمی گیرند.

لوله ها به طور گسترده برای سیستم های تامین آب مورد استفاده قرار می گیرند. می توان در این لوله ها سوراخ ایجاد کرد. این لوله ها گرانتر نیستند.