مارچوبه در تهران مهریه عجیب دختر پاکستانی

در زمان های قدیم، مارچوبه در تهران به عنوان یک ماده تقویت کننده جنسی معروف بود و شاید دلیل خوبی داشته باشد. این سبزی شاداب و خوش طعم حاوی ترکیبی محرک از مواد مغذی است.

که به افزایش انرژی، پاکسازی مجاری ادراری و خنثی کردن آمونیاک اضافی کمک می کند، که می تواند باعث خستگی و بی علاقگی جنسی شود.

مارچوبه سرشار از ویتامین K و فولات (ویتامین B9)، حتی در میان سبزیجات غنی از مواد مغذی، بسیار متعادل است. لورا فلورس، متخصص تغذیه در سن دیگو گفت: مارچوبه دارای مواد مغذی ضد التهابی بالایی است.

همچنین طیف گسترده ای از مواد مغذی آنتی اکسیدانی از جمله ویتامین C، بتاکاروتن، ویتامین E و مواد معدنی روی، منگنز و سلنیوم را فراهم می کند.

علاوه بر این، بر اساس مطالعه ای که در سال 2013 در مجله Neuron منتشر شد، این سبزی حاوی اسید آمینه آسپاراژین است که در رشد و عملکرد مغز مهم است.

همچنین حاوی کروم است، یک ماده معدنی کمیاب که به انسولین کمک می کند تا وظیفه انتقال گلوکز را انجام دهد. همچنین سرشار از گلوتاتیون است.

یک ترکیب سم‌زدایی که می‌تواند به از بین بردن مواد سرطان‌زا کمک کند. به همین دلیل، مارچوبه ممکن است به مبارزه یا محافظت در برابر برخی از سرطان ها، از جمله سرطان استخوان، سینه، ریه و روده بزرگ کمک کند.

مارچوبه دارای کالری بسیار کم در حدود 20 عدد در هر وعده (پنج نیزه)، فاقد چربی و سدیم کمی است. می توان آن را به صورت خام یا پخته خورد؛ با این حال، زمان پخت و پز بر مزایای سلامتی تاثیر می گذارد.

یک مطالعه در سال 2011 که در Food Chemistry منتشر شد، بلانچینگ (پختن کوتاهی مارچوبه در آب جوش) را بررسی کرد و تفاوت قابل توجهی در مارچوبه بسته به مدت زمان غوطه ور شدن سبزی مشاهده کرد.

به طور کلی، هر چه مارچوبه طولانی‌تر سفید شود، مواد مغذی بیشتری را از دست می‌دهد، اگرچه پختن آن برای مدت کوتاهی باعث ایجاد ساقه‌های سفت می‌شود.