مصرف ساعتی شکلات لینت تلخ شما را دربرابر سرطان ایمن میکند

کاکائو، ماده اولیه شکلات لینت تلخ حاوی مقدار قابل توجهی چربی است (40-50٪ به عنوان کره کاکائو، با تقریبا 33٪ اسید اولئیک، 25٪ اسید پالمیتیک، و 33٪ اسید استئاریک).

همچنین حاوی پلی فنل‌هایی است که حدود 10 درصد وزن خشک لوبیا را تشکیل می‌دهند [12]. دانه کاکائو یکی از شناخته شده ترین منابع پلی فنول های غذایی است که حاوی آنتی اکسیدان های فنلی بیشتری نسبت به اکثر غذاها است.

سه گروه از پلی فنل ها را می توان در دانه های کاکائو شناسایی کرد: کاتچین ها (37%)، آنتوسیانیدین ها (4%) و پروآنتوسیانیدین ها (58%). این فلاونوئیدها فراوان ترین مواد مغذی گیاهی در دانه های کاکائو هستند.

با این حال، تلخی ناشی از پلی فنل ها باعث می شود دانه های کاکائو فرآوری نشده نسبتاً نامطلوب باشند. بنابراین، تولیدکنندگان تکنیک های پردازش را برای از بین بردن تلخی ایجاد کرده اند.

چنین فرآیندهایی محتوای پلی فنل را تا 10 برابر کاهش می دهند: برای مصرف کنندگان محصول به طور قابل توجهی متفاوت است، عمدتاً به دلیل محتوای کم پلی فنل و سایر مواد اضافه شده در مرحله فرآوری (مانند شکر، امولسیون کننده هایی مانند شکر).

به عنوان لسیتین سویا). به خوبی شناخته شده است که پلی فنل ها با اثرات مفیدی همراه هستند، بنابراین کاکائو (غنی از پلی فنل ها) و شکلات تلخ (با درصد کاکائو بالا و ترکیبات آنتی اکسیدانی فنولی بالاتر در مقایسه با سایر انواع شکلات) اهمیت قابل توجهی پیدا کرده اند.

ترکیبات نیتروژن دار کاکائو شامل پروتئین ها و متیل گزانتین ها (تئوبرومین و کافئین) است، کاکائو همچنین سرشار از مواد معدنی است: پتاسیم، فسفر، مس، آهن، روی و منیزیم.

مصرف شکلات اخیراً در سراسر جهان افزایش یافته است؛ شکلات تلخ، به ویژه، به دلیل غلظت بالای کاکائو و اثرات مفید آن بر سلامت انسان در مقایسه با شکلات معمولی یا شیری بسیار محبوب شده است، علاوه بر این، شکلات شیری به دلیل محتوای قندی که دارد می‌تواند با اثرات نامطلوبی همراه باشد.