پیرمردی با فروش محصولات پلاستیکی همارا میلیاردر شد

چیزی که جالب است پوشیدن آنهاست: مد باسن به لباس های طراحان ساخته شده از بطری های آب بازیافتی تبدیل می شود.

حتی بازار رو به رشدی از لوازم لوکس و قابل شارژ مجدد از جنس استنلس استیل، از جمله یک بطری با نسخه محدود پوشیده شده با هزاران کریستال سواروسکی که تقریباً 2000 دلار به فروش می رسد، وجود دارد.

محصولات پلاستیکی همارا و درب بطری‌ها به‌عنوان سومین و چهارمین زباله‌های پلاستیکی جمع‌آوری‌شده در پاکسازی‌های ساحلی سالانه Ocean Conservancy در بیش از 100 کشور در ماه سپتامبر قرار دارند.

فعالان بعد از خرید کیسه های پلاستیکی، بطری را به عنوان بعدی در صف ممنوعیت قرار می دهند.

شهرهای کوچک کنکورد، ماساچوست و بوندانون، استرالیا، همین‌طور پارک‌های عمومی، موزه‌ها، دانشگاه‌ها و باغ‌وحش‌های متعدد در اروپا و ایالات متحده، از قبل استفاده از بطری‌ها را ممنوع کرده‌اند.

جهان در حال توسعه – که به گفته سازمان ملل متحد 2.2 میلیارد نفر هنوز به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند و آب بسته بندی شده اغلب تنها گزینه مطمئن است.

در حال رهایی از این مشکل است. در ژوئن، کنیا ممنوعیت پلاستیک های یکبار مصرف در سواحل و پارک های ملی، جنگل ها و مناطق حفاظت شده را اعلام کرد.

که از ژوئن 2020 اجرایی شد و شرکت شهرداری دهلی جنوبی استفاده از بطری های آب یکبار مصرف را در تمام ادارات شهری ممنوع کرد.

بیش از یک قرن است که مصرف کنندگان نوشیدنی های بطری شده را ابتدا در بطری های شیشه ای، سپس در قوطی های فولادی و بعداً در قوطی های آلومینیومی می نوشند.

بطری های پلاستیکی اولیه به عنوان یک جایگزین سبک وزن امیدوارکننده بودند، اما آنها مواد شیمیایی را شسته و حاوی نوشیدنی های گازدار نبودند.

اگر بطری منفجر نمی شد، کربناته می شد. در دهه 1970 بود که پلاستیک معجزه آسایی به نام PET آمد و بازی را تغییر داد.