کشف کشمش سبز اراک در تابوت مومیایی در اهرام مصر

ظاهر کشمش سبز اراک را نباید با ظاهر چروکیده، کهنه و خشک آن قضاوت کرد. این میوه‌های خشک طلایی رنگ همچنین در رنگ‌های مشکی و سبز موجود است، که به‌عنوان کیشمیش شناخته می‌شود، نیروگاه‌های غنی از مواد مغذی هستند.

آنها منبعی غنی از فیبر، آهن، کلسیم، پتاسیم و سایر مواد مغذی ضروری هستند که به شما انرژی می بخشند و به شما کمک می کنند تا مو و پوست شما شاداب به نظر برسد.

علاوه بر این، آنها یک میان وعده سریع و آسان هستند که می توان آن را در هر زمانی از روز مصرف کرد. اگرچه ما معمولا آنها را فقط در غذاهای شیرین مانند “پایاسم” یا “برفیس” می بینیم.

اما افزودن آنها به عنوان یک رویه به ماست، غلات، گرانولا، غذاهای پخته شده یا مخلوط های تریل نه تنها طعم غذای شما را بهبود می بخشد، بلکه شما را نیز بهبود می بخشد.

به طعم غذا کمک کنید کشمش به حفظ سلامت سیستم گوارشی کمک می کند زیرا سرشار از فیبر است و اثر ملین برای معده ایجاد می کند.

مصرف سالم کشمش به خصوص قبل از خواب یا کشمش خیس شده پس از بیدار شدن از خواب به رفع یبوست، مایع نگه داشتن مدفوع و دفع مواد زائد و سموم از بدن کمک می کند.

کشمش همچنین به عنوان تسکین فوری نفخ، رفلاکس اسید و نفخ شکم شناخته شده است. کشمش سرشار از مواد مغذی گیاهی پلی فنل مانند ویتامین A، کاروتنوئید A و بتاکاروتن است که به تقویت بینایی شما کمک می کند.

این مواد مغذی با کاهش اثر رادیکال‌های آزاد که بینایی را ضعیف می‌کنند و باعث تحلیل ماهیچه‌ها و آب مروارید می‌شوند، به محافظت از چشم‌های شما کمک می‌کنند.

فشار خون به دلیل مصرف بیش از حد نمک در بدن ایجاد می شود. کشمش یک غذای کم سدیم است که حاوی مقدار مناسبی پتاسیم است که به تعادل سدیم بدن شما کمک می کند و رگ های خونی شما را آرام می کند.