گسترده ترین گونه شناسی چرم در صنعت کفش

گسترده ترین گونه شناسی چرم  کفش چرم طبی در صنعت کفش)، و همچنین برای تعریف یک برچسب محیطی منطقه ای برای محصولات چرمی.

به طور مشابه، Notarnicola و همکاران. (2011) مشخصات زیست محیطی دو سیستم محصول مربوط به چرم گاو تولید شده کفش چرم طبیعی مردانه در ایتالیا و اسپانیا را استخراج کرد.

اخیراً، تاسکا و پوچینی (2019) یک LCA برای برآورد اثرات بر محیط زیست و سلامت انسان مربوط به مراحل نگهداری، چربی‌سازی و رنگرزی در طول دباغی چرم انجام دادند.

در مطالعه موردی آنها، مهمترین موارد منجر به الکتریسیته مورد نیاز برای چرخش درام و تولید رنگهای آزو شد. دادی و همکاران (2016)، در عوض، یک روش خاص مبتنی بر LCA را برای تجزیه و تحلیل پایداری زیست‌محیطی مجموعه‌ای از شرکت‌ها توسعه داد و آن را در یک منطقه دباغی در منطقه توسکانی، ایتالیا آزمایش کرد.

یکی از اولین مطالعات LCA که کاملاً بر روی کفش متمرکز شده بود توسط Perdijk، Luijten و Selderijk (1994) ارائه شد که برچسب کفش مردانه چرم طبیعی زیست محیطی محصولات کفش را توسعه دادند و مبنایی را برای مطالعات آینده در این زمینه ایجاد کردند.

متوالی، آلبرز، کانپا و میلر (2008) مشخصات محیطی یک جفت کفش ساخته شده از مواد معمولی (عمدتاً چرم، لاستیک و قطعات پلاستیکی) با نام تجاری Simple Shoe را با سه نوع دیگر ساخته شده با مواد سبز مقایسه کردند.

نتایج نشان داد که کفش‌های سنتی تاثیرگذارترین هستند، اما جزئیات مرتبط در مورد موجودی مواد و مدل‌سازی وجود ندارد.

همچنین، محصولات مورد تجزیه و تحلیل را نمی توان کفش های چرمی کلاسیک در نظر گرفت. ریورا مونوز (2013) ردپای آب، انرژی و کربن یک جفت کفش چرمی تولید شده در مکزیک را انجام داد. با این حال، مدل‌سازی مواد کلیدی به عنوان کفش چرم زنانه اسپرتبسیار ساده‌تر از آن است که قابل اعتماد در نظر گرفته شود.

گوتفریدسون و ژانگ (2015) تأثیرات کفش ها را از طریق روش LCA تجزیه و تحلیل کردند، اما آنها عمدتاً بر تأثیر مصرف کفش مشتریان سوئدی تمرکز کردند و انواع مختلف کفش (مانند ضد آب، لاستیک و پلاستیک، چرم، پارچه) را در نظر گرفتند.

همچنین، Silvestre Zottin (2019) یک مطالعه جالب مبتنی بر LCA برای سه مدل کفش مختلف در یک شرکت دوستدار محیط زیست ایجاد کرد، اما این مطالعه کفش‌های کتانی را در نظر گرفت.

گل و همکاران (2015)، در عوض، مشکل چگونگی تعریف قوانین دسته بندی ردپای محیطی محصول برای محصولات کفش را بررسی کرد. با این حال، این مطالعه کاملاً بر روی کفش های غیر چرمی متمرکز شده است. جالب ترین مطالعات مرتبط توسط میلا و همکاران ارائه شده است. (1998) و چیا و همکاران. (2013). با این حال، در روش اول، یک روش ساده و نیمه کمی اعمال شده است.

  • منابع:
    1. Life cycle assessment of a leather shoe supply chain
  • تبلیغات: 
    1. تاثیر صابون در ارتباط با بهداشت
    2. قزل آلا باعث می شود رنگ چشم جنین آبی شود
    3. روغن موتور چیست؟
    4. با خوردن ماکارونی پیرتر از سنتان به نظر می رسید!